ERSÄTTNINGSPOLICY
Nedan följer information om ersättningar till Naventi Fonders medarbetare.
Naventis ersättningsstruktur ska främja en sund och effektiv riskhantering och inte uppmuntra till ett överdrivet risktagande. Ersättning till medarbetare ska uppmuntra till goda prestationer och beteenden, som överensstämmer med fondandelsägarnas intressen och som bidrar till långsiktigt värdeskapande. Hållbarhet och hanteringen av hållbarhetsrisker är en viktig del i vår förvaltning och utgör en del i lönebedömningen.
För mer information, se vår ersättningspolicy.
ErsättningspolicyINTRESSEKONFLIKTER
Fondbolag är enligt Finansinspektionens föreskrifter skyldiga att ha interna regler för hur bolaget hanterar intressekonflikter. Enligt de interna reglerna ska bolaget "identifiera de omständigheter som utgör eller kan ge upphov till en intressekonflikt som medför en väsentlig risk för att fondandelsägares eller andra kunders intressen påverkas negativt med hänsyn till fondverksamheten, och ange vilka rutiner som ska tillämpas och vilka åtgärder som ska vidtas för att hantera sådana konflikter".
Naventi Fonder har fastställt riktlinjer för att identifiera och hantera intressekonflikter som kan uppstå i verksamheten – potentiella konflikter med Naventi Fonder, fondandelsägare, andra kunder eller tredje part som möjliga parter.
För ytterligare information om våra riktlinjer, kontakta Naventi Fonder.